hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| «پروژه رضوان» به مزایده گذاشته می شود/اموال دبی در هاله ای از ابهام

قم| «پروژه رضوان» به مزایده گذاشته می شود/اموال دبی در هاله ای از ابهام

دادستان عمومی و انقلاب استان قم گفت: براساس اولویت بندی های صورت گرفته ساختمان «رضوان» به مزایده گذاشته شود و در این راستا کارشناسی انجام شده است که پس از انجام مزایده به حساب مالباختگان نخستین وجوه واریزی انجام می شود.

به گزارش رویداد ایران_قم-،حجت الاسلام حسن غریب در نشست خبری مسوولان دادگستری استان قم که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به روند رسیدگی به پرونده پروژه رضوان اظهار کرد: این پرونده پس از صدور رای به اجرای احکام رفته و در یکی از شعب اجرای احکام به صورت خاص در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب قم ادامه داد: برای احقاق حقوق مردم در اجرای احکام؛ اولویت بندی انجام شده است و و در نخستین مرحله مقرر شد که ساختمان «رضوان» به مزایده گذاشته شود و در این راستا کارشناسی انجام شده و اکنون در مرحله اطلاع رسانی و نشر آگهی است که پس از انجام مزایده به حساب مالباختگان نخستین وجوه واریزی انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای واریز نخستین وجوه به حساب مالباختگان در ابتدا از سوی کارشناسان اجرای احکام بررسی هایی صورت می گیرد تا حق کسی ضایع نشود به طور مثال واریزی به حساب کسی که در سال 92 وجهی را واریز کرده است با کسی که در سال 96 وجه مورد نظر را کامل پرداخت کرده است، متفاوت خواهد بود.

غریب ادامه داد: امروز جلسه ای مربوط به زمین های مربوط به محکوم برگزار شد و اقدامات قانونی برای بالا یردن ارزش گذاری زمین ها انجام شد و برای هر قطعه زمین یک پوشه جداگانه ایجاد شد که تکلیف هریک به صورت مشخص معلوم شود.

وی همچنین در خصوص اموال دبی متهم پرونده پروژه رضوان گفت: جلسه ای با حضور نماینده شکات و متهم گذاشته شد و از شکات خواسته شد که خودشان از متهم در این ارتباط سوال کنند که از سوی متهم جواب قانع کننده ای دریافت نشد و می شود اینگونه تصور کرد که اموال دبی متهم بیشتر در حد ادعا است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قم گفت: اگر اموالی مربوط به متهم در ایران باشد باید سند مالکیت آن احراز شود و در صورتی که اموالی در خارج از کشور وجود داشته باشد باید نوع، میزان و مکان آن محرز شود که از سوی متهم تا کنون  در این راستا حرف درستی بیان نشده است.



غریب در بخش دیگری از سخنان خویش در خصوص پرونده گوهر ناز بیان کرد: متهم این پرونده محکوم به حبس، استرداد اموال وجبران خسارت شده است که از سوی متهم این رای مورد اعتراض قرار گرفته که برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد